ההקמה

מפעל המשנה וההלכה היומית, הינו ארגון שהוקם בשנת תש"ז (1947) על ידי הרב יונה שטנצל זצוק"ל מבני ברק. מטרתה הייתה ועודנה, להפיץ ולהחדיר, סדר לימוד יומי של שתי משניות ושלוש הלכות. עיקר הכוונה בהקמת המפעל, הוא שלא יעבור על יהודי יום בלי לימוד משנה והלכה. הרעיון והמיזם נועדו בשביל יהודים שזוהי חוק לימודם היומי וגם עבור יהודים השקועים כל היום בלימודי סוגיות הגמרא, שלא ישכחו את בסיס התורה – משנה והלכה.

ההנצחה

הארגון הוקם תכף לשנות השואה האיומה, לכן בבסיסה גם נמצא מפעל הנצחה. לזכרם ולעילוי נשמתם של ששת מיליוני היהודים, שנרצחו והושמדו. בגטאות ובמחנות, בקרונות הרכבות ומול מכונות היריות, בתאי הגזים ותחת עינויי הקלגסים. שתהא נשמתם צרורה בצרור החיים וה' יקום דמם.

גדולי ישראל באותם ימים ובראש מרן החזון אי"ש זי"ע, סמכו את ידיהם על פעילותו של הרב שטנצל והתוו את סדר הלימוד, שיכלול שתי משניות ושלוש הלכות.

התמיכה

כל גדולי הרבנים והאדמו"רים מאז ועד היום, עומדים בראש המפעל הקדוש ומעורבים בפעילותה האדירה. קריאות נלהבות יצאו במשך השנים מצדיקי כל העדות והחוגים, להשתתף בסדרי הלימודים. מועצות גדולי וחכמי התורה, כמו מושב הבד"צ של העדה החרדית, ולעומתם הרבנים הראשיים. ראשי ישיבות ליטאיים, אדמו"רים חסידיים, חכמי הספרדים, רבנים דתיים לאומיים. כולם כאחד מהללים ומשבחים, בכל עת שנפתח מחזור חדש במשנה ובהלכה וגם לאורך השנים, על מעלותיה של לימוד קבוע במשנה ובהלכה.

המטרה

משנה – לומדים שתי משניות יומיות, במחזור שמקיף את כל השישה סדרי משנה ונמשך על פני כשש שנים.

הלכה – לומדים שלושה סעיפים ליום מתוך שולחן ערוך אורח חיים, תוך כארבע שנים יכול כל אחד לעבור על כל ההלכות הצריכות למעשה ביום – יום.

סדר הלימוד – יש שלומדים בצורה עצמאית, אחרי שחרית, בהמתנה להסעה, או בזמן קבוע שהם מסדרים לעצמם במשך היום. יש שדווקא מעדיפים לקבוע שיעור ללימוד, אוספים כמה חברים ומעמידים מגיד שיעור. בדרך כלל זה לוקח כרבע שעה, ובהרבה בתי כנסיות ממלאים כך את פרק הזמן שבין מנחה לערבית.

הפעילות

אפשר להאזין לשיעורים במשנה היומית, בקווי הטלפון של ארגון קביעותא. כמו גם בקווי הטלפון של מעצמות השיעורים – 'קול הדף', 'קול הלשון' ו 'אמר אביי'. באתר קביעותא ניתן ללמוד כל יום את ההספק היומי: בצורה ויזואלית – טקסט נעים לקריאה, בוידאו – סרטון מוטמע באתר, אפשר גם לצפות ביוטיוב שפתוח לסינונים הכשרים.

כדי לחזק את סדרי הלימוד והקביעות, ארגון קביעותא כפי ששמו מעיד עליו נמצא כאן כדי לסייע בכל ענייני העקביות וההתמדה. הארגון מוציא לוחות לימוד לפי ימות השנה, עלונים תעמולה וספרי ביאורים. הארגון גם מאפשר לכם לבחון את עצמכם על הלימוד היומי/ שבועי באמצעות הטלפון והאתר. כדי לעודד את המבחנים והלומדים, נערכות הגרלות שבועיות נושאות פרסים.

עשרות אלפי יהודים, נמנים על הלומדים. בני כל הגילאים, יוצאי כל העדות, משתייכים לכל הקהילות ותושבי כל הנקודות הגיאוגרפיות האפשריות.

האזנה לשיעורי הרב אברהם יעקב בוים

0723323020 >> 1 >> 1 >> 4

דילוג לתוכן